Gideceğiniz Ekspertiz Merkezinin Tecrübesini Araştırın
Son zamanlarda oto ekspertiz sektörünün çoğalması ve bu iş ile alakalı olmayan kişilerin bu işe girerek yanlış raporlama durumları ortaya çıkmıştır.Lütfen Gideceğiniz Merkezlerin Ustalık belgelerini ve daha önce ne işle meşgul olduğunu araştırın
Detaylı Bilgi

Motor Kompresyon Testi

Motor Kompresyon Testi
Mersin Oto Ekspertiz, Şahin Oto olarak Mersin’de İlk Motorun Kalan Ömrünü Test Eden Ekspertiz Merkeziyiz.

Oto Ekspertiz Merkezlerinde motor testi diye bilinen DYNOMETRE Testi Mevcut Şahin Oto Ekspertizde olduğu gibi.fakat Dynometre testi motorun o anki performansını söylemekte.Otomobil alıcıları ve satıcıları bu testin motor ömrü olduğunu biliyor ve yanılıyor. Şahin Oto Ekspertiz olarak biz bu konuya açıklık getirerek siz otomobil alıcı ve satıcılarına bilgi vermek istedik.

Dynometre testi aracın fabrika çıkışından sonra yolda göstereceği performans % sini verebilir.Ve bu % Debriyaj balatası durumu turbo basıncı, enjektör püskürtme zamanı,lastiklerin durumu ve testi yapan teknisyenin testi tam şartlarına uygun yapabilme gibi durumları ile direk orantılıdır.Yani debiraj balatası bitmiş bir aracın motoru iyi olabilir ama performansı düşük gelecektir. Turbo basıncı yükselmiş olan bir aracın motoru sorunlu olup performansı iyi gelebilir, Yağ yakan bir araç aşınmalardan dolayı daha performanslı çıkabilir. Buda otomobil alıcı ve satıcılarını yanıltıp sonrasında ciddi zararlar ile karşı karşıya bırakabilir.
Örnek verecek olursak 1990 model bir araç beyaz duman atıyor, motorda üfleme görülüyor ve motorda olumsuz sesler varken motor %90 çıkabiliyor. Bunun sebebi aracın motorunun aşınması silindir içlerinin genişlemesi ve motorun yağ yakması, fakat bu değer geldiği için otomobil alıcısı bu durumu motorun ömrü %90 diye değerlendirip aracı satın alıyor.Sonrasında kısa bir süre içerisinde motor rektefiye işlemine girmek zorunda kalıyor, ciddi zararlar görebiliyor.
Böyle Bir duruma düşmemek için Ekspertiz Raporunda arıza bölümünde olumsuz bir uyarı var ise turbo,beyaz duman,debiraj kavraması ,enjektör problemi gibi mutlaka KOMPRESYON TESTİ yapılması gereklidir.
Nedir Motor Kompresyon Testi
Öncelikle motor nasıl çalışır çalışma prensibi nedir? Motor hava ve yakıt karşımını basınç oluşturarak yakan bir sistemdir .Bu oluşan basınca Kompresyon basıncı adı veriyoruz. Peki komresyon basınç düşerse ne gibi olumsuzluklar olur?
*-Fazla yakıt
*-Yanmayan yakıtın oluşturduğu çiğ yakma
*-Silindir içerisin de oluşan kurumların oluşturduğu erken yanma diye adlandırdığımız vuruntuya sebep
*-Araçta önemli masraflar çıkabilecek arızalardır hararet yapar,motor üflemesinden kaynaklanan yağ kaçaklarına neden olur.
*-Performans kaybı.

Benzinli ve dizel araçlarda yanma odası hacmi değiştiği için motor kompresyon sonuçları hem yakıt cinsi hemde markasal olarak değişir motorun kompresyon değerlerini araç markası ve motor özelliğne servis dökümanı programlarından bulup mevcut verilere göre kontrol edilir, aynı zaman da silindirler arasındaki farklar tek tek kontrol edilebilir.
Nezman Kompresyon testine ihtiyaç duyulur. ?
Motor üflemesi olan araçlarda hangi silindirde problem olduğunu anlamak için egzostan beyaz duman attığında yapılması önerilen bir uygulamadır .motor yağ çubuğunu çektik metal parçacıkları geliyor ise motorda kompresyon kaçağı olduğu anlaşılır. yada piston segmanlarından yada silindir kapak contasında kaçak var anlamına gelir ,motor üst kapağını açtık ve yanmış gaz çıktısı geliyorsa supaplarda kaçak var demektir.

Sonuç:
Ölçüm sırasında silindirler arasında tüm silindirin aynı zamanda arıza yapması çok zor ihtimal olduğu için ortalama değerler göz önünde bulundurulması en doğru yoldur ,değerler arasında çok fazla fark varsa 30-40 psi gibi o gözde bir sorun olduğuna işarettir ,piston segmanlarından yada subap yiv oturma yüzeylerinden kompresyon kaçağı olduğu anlamına gelir.motor yağı ile kontrol edilmesinin sebebi silindir içerisinde kaçak durumunun oranını tespit ederek noktasal arıza tespitine yardımcı olması içindir .bilindiği üzere motor yağı sıvıdır kaçak çok büyükse sıvı içeride sıkışmayacak ve basınç düşecektir. Yan yana iki silindirde kaçak görülürse bu silindir kapağı yada contasından kaynaklandığı anlamına gelir .

Daha Fazla bilgi için

Araç Turbo Sorunları Makelemiz Burada
Oto Ekspertiz Uzmanı
Murat Şahin

İçeriği beğendiniz mi? Hemen puan verin.

0 / 5 5
23 Mart 2018
2.962 kez görüntülendi

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Ziyaretçilerimiz tarafından yapılan yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN

Bu konu hakkındaki görüşünüzü belirtmek ister misiniz?

Bir Cevap Yazın

WhatsApp chat
%d blogcu bunu beğendi: