Gideceğiniz Ekspertiz Merkezinin Tecrübesini Araştırın
Son zamanlarda oto ekspertiz sektörünün çoğalması ve bu iş ile alakalı olmayan kişilerin bu işe girerek yanlış raporlama durumları ortaya çıkmıştır.Lütfen Gideceğiniz Merkezlerin Ustalık belgelerini ve daha önce ne işle meşgul olduğunu araştırın
Detaylı Bilgi

Turbo Sorunları ve Arızaları

Mersin Oto Ekspertiz –Şahin Oto Eksper

Turbo Sorunları

Turbo özellikli motorlu araçlarda sıkça rastlanan turbo arızası nedenleri, turbo arızası belirtileri, turbo tamirleri, kısacası Turbo ile ilgili tüm bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.

Turbo Neden Arızalanır


Turbo Arıza nedenleri:

Pek çok turbo arızasının turbo dışındaki etkenlerden ortaya çıktığı bilinen bir gerçektir. Eğer turbo arızalanırsa yenisi ile değiştirmeden önce yapılması gereken en önemli şey arızanın nedenini bulmaktır. Bu makale Mersin Oto Ekspertiz-Şahin Oto Eksper Tarafından tüm bilmeniz gereken bilgiler toplanarak arızaya neden olan etkenleri daha kolay tesbit etmek ve son kullanıcılara yardımcı olmak amacıyla düzenlenmiştir.

Dört Temel Neden…

1) Yağ Kirliliği

İnce Parçalardan Kaynaklanan Kirlilik

Bu tür parçalar yağ içerisinde gözle görülemez ancak yatak yüzeyinin aşınmasına neden olurlar. Ayrıca genellikle kompresör tarafındaki burç aşınır.

Büyük Parçalardan Kaynaklanan Kirlilik

Yağda bulunan büyük parçalar resimde görüldüğü gibi derin çizikler ve çarpma izleri meydana getirebilir. Yatak üzerindeki deliklerde az da olsa hasar görülebilir. Şaft ve ana gövde daha sert metallerden yapıldığı için az hasar görür.

Resimde görülen hasarda yine büyük parçaların etkisiyle oluşmuştur.

2) Yağlama Eksikliği

Yağın Azalması

Turboya gelen yağ miktarı azaldığında (bunun nedeni parçacıkların yağ borusunu tıkaması veya yağ giriş borusuna yanlış conta veya conta parçaları takılması olabilir) şaftın üzerinde kararma meydana gelir.

Kimyasal Kirlenme

Kimyasallardan meydana gelen kirlenme, şaftı ve şaft yatağını yıpratır, harareti arttırır. Görülen belirtiler yağ eksikliğinde görülen belirtilerle aynıdır. Mazotun yağa karışmasından dolayı şaftta yağlama eksikliği görülür.

Yağın Tamamen Tükenmesi

Yukarıda belirtilen türde hasarlar meydana gelir. Ancak hasarın boyutu daha büyük ve oluşumu ani olur.

Turbo Arızaları Analizi

3) İstisnai Çalışma Koşulları

Aşırı Hız – Aşırı Yüklenme – Aşırı Isınma

Şaft yatağında aşırı ısınma meydana geldiğinde ortaya çıkan tipik hasarlar yağın yanması ve şaft yüzeyinin kömürleşmesidir. Türbün arka yüzeyinde oluşan içbükey ve pürüzlü yapının sebebi aşırı hız ve aşırı yüklemedir.

Aşırı Hız

Aşırı hız türbün kanatlarında parça kaybına neden olabilir. Hasar dış etkenlerden oluşmuş gibi gözükür, ancak kanatlardaki kırıkların ve olağanüstü hallerde pervanenin yanmasının sebebi çoğunlukla aşırı hızdır.

Pervanede esneme dolayısıyla çok küçük çatlaklar meydana gelir, aşırı hızın etkisiyle bu çatlaklar genişler ve ani bir arıza oluşur.

4) Yabancı Maddelerden Kaynaklanan Hasar

Sert Yabancı Cisimler – Kompresörde

Bu hasar yabancı bir cismin kompresöre girmesiyle oluşur. İçeri giren cisim kompresörün içerisinde çarpma etkisiyle hasarlar oluşturur. Kum ve tuz şiddetli çürüme ve erozyon oluşturur, ardından resimde görülen türde hasarlar meydana gelir.

Yumuşak Yabancı Cisimler

Kağıt ve kumaş parçaları gibi yumuşak yabancı cisimler resimde görülen türde hasarlar meydana getirirler. Genellikle kanatlar geriye doğru kıvrılır. Olağanüstü hallerde metal yorulması sebebiyle kanatlar kırılabilir.

Sert Yabancı Cisimler – Türbünde

Türbüne giren katı yabancı cisim resimde görüldüğü gibi iç kanatlara zarar verebilir. Manifolttan gelen küçük pas parçaları gibi ufak cisimler bile bu tür yüksek hızlı cihazlarda büyük hasarlara neden olabilir.

5) Turbo Sesi

Turbo sesi genelde ıslık sesi gibi gelir yalnız bu ses hangi devirlerde geliyor, rolantide, orta devirlerde ,yüksek devirlerde veya yüksek devirlerden geriye düşüşte mi? Bunların hepsi önemli

Az bir ıslık ve hava sesi gelmesi normaldir fakat ses şiddeti rahatsız edecek kadar yüksek ise bunu turbo şarjın içindeki pervanelerin balans yapmasından kaynaklanır bu gibi durumlarda turbo rektefiye görmesi veya değişmesi gerekebilir.

Mersin Oto Ekspertiz-Şahin Oto Eksper Tarafından Ekspertiz merkezimizde sık karşılaştığımız Turbo arızaları aşağıdaki gibidir

Turbo Arıza Belirtileri:

•Turbonun ses problemi

•Turbonun yağ kaçırması

•Egzos tarafından yağ kaçırması

•Aracın yetersiz gücü

•Aşırı yağ tüketimi

•Egzos tarafından milin hasar alması

•Siyah duman atması

•Mavi duman atması

Turbo Arızalandı Ne Yapmalıyım

1) Araç Servisinizden orjinal turbo fiyatını alın.

2) Ucuz turbo alamaya çalışmaktansa turbonuzun tamirinin mümkün olup olmadığını öğrenin.

3) Tamir için isim yapmış yerleri tercih edin ve tamiri için ehli yerler seçin.Defalarca alamadığınız performans için turboyla uğraşmak zorunda kalmayın!

4) Turbonuzun bu arızayı neden yaptığını tespit edin veya ettirin. Örneğin : Yağlama eksikliği veya yetersizliği. motordan parça alması gibi.Bu sayede aynı arızadan turbo sorunu yaşamanızın önüne geçebilirsiniz.

5) Firmalardan fiyat alırken turbo sorununuzun çözümünün ne gibi garantileri kapsamında olduğunu mutlaka sorun

6) Turbonuzu alacağınız , yaptıracağınız firmayı ve sahiplerini mutlaka internetten araştırınız.

Daha Fazla Bilgi İçin

Mersin Oto Ekspertiz-Şahin Oto Eksper

%RATINGS_IMAGES_VOTE% (Bu yazıya oy vermek ister misiniz?)
%RATINGS_TEXT%

İçeriği beğendiniz mi? Hemen puan verin.

0 / 5 5
27 Aralık 2017
2.512 kez görüntülendi

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 1 YORUM

  1. oral dedi ki:

    siyah duman atma sebebi turbomudur

BİR YORUM YAZIN

Bu konu hakkındaki görüşünüzü belirtmek ister misiniz?

Bir Cevap Yazın

WhatsApp chat
%d blogcu bunu beğendi: